Dincat, que representa a 60 escoles d’educació especial de tot Catalunya, ha denunciat que el Departament d’Educació està prenent decisions relacionades amb aquests centres sense tenir en compte les necessitats reals del sector, els seus alumnes i els familiars.
Tot i que des del sector comprenen que aquesta decisió ha estat presa per motius de prevenció sanitària -les persones amb discapacitat intel·lectual són un col·lectiu vulnerable davant un possible contagi de la Covid-19 -, lamenten que no hagi estat acompanyada d’alternatives que tinguin en compte les necessitats de les escoles d’educació especial, els seus alumnes i familiars.
Dincat exigeix a l’administració la definició d’un pla concret per a les escoles d’educació especial amb garanties de benestar per aquests alumnes i els seus familiars. Si es retarda la incorporació, demana es facilitin alternatives de suport adequades.
Podeu consultar la nota de premsa i ampliar la informació al següent enllaç: Les Escoles d’Educació Especial i els familiars dels seus alumnes denuncien la falta de compromís del Govern amb el col·lectiu