Plena Inclusión denuncia que la falta de suports de sistema educatiu deixa enrere a 70.000 alumnes amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament
L’alumnat amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament s’ha convertit, amb el tancament de les escoles, en un grup especialment vulnerable a causa de les dificultats que té per seguir des de casa els continguts que s’estan facilitant a través d’internet.
Les dades generals mostren una bretxa digital que afecta gran part de l’alumnat. Una enquesta realitzada per Save the Children davant la crisis del coronavirus a 2.000 famílies, revela que el 50% d’aquestes famílies assegura tenir dificultats per accedir als materials que els proporcionen els centres educatius.
El 20% de les famílies a Espanya que tenen fills o filles amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament, compten amb una renda que és un 25% més baixa que la mitjana nacional. A més, sovint es veuen obligades a assumir el 96% de el cost dels suports que necessiten. D’acord amb dades sobre famílies procedents d’un estudi realitzat per Plena Inclusión, aquestes famílies estan conformades cinc vegades més que la resta per una sola persona adulta de referència a la llar. El 80% d’aquestes persones adultes que assumeixen la monoparentalitat són dones.
Font consultada: Plena Inclusión