Guia per abordar conductes suïcides als centres educatius

Els departaments de Salut i Educació han elaborat i han presentat la “Guia per a l’abordatge de la conducta suïcida i de les autolesions no suïcides en el centre educatiu”
Aquesta guia vol donar eines bàsiques als docents per ajudar el seu alumnat en cas de detectar conductes d’autolesions i de temptativa de suïcidi.

Els efectes de la pandèmia de la covid-19 ha tingut un impacte en la salut mental de la ciutadania, i especialment entre la població infantil i juvenil. Els centres de salut mental infantojuvenils han augmentat considerablement les visites ateses.

L’any 2020 es van produir 527 morts per suïcidi a tot Catalunya, i va ser la primera causa de mort entre les persones entre 15 i 44 anys.

Els centres educatius són el millor escenari per poder detectar el malestar emocional que pot derivar en un suïcidi, per això els dos departaments de Sanitat i Educació, han treballat conjuntament. A més es preveu realitzar formació concreta per als docents del país per conèixer amb detall la guia i poder aplicar-la.

La Guia recull diferents orientacions, amb l’objectiu de què el docent sàpiga com acompanyar l’alumne afectat i conegui quin és el circuit d’actuació i comunicació que li cal seguir, implicant l’equip directiu del centre i els professionals de salut, i en contacte amb la família del menor.

Més informació de la presentació de la Guia

Accés a la “Guia per a l’abordatge de la conducta suïcida i de les autolesions no suïcides en el centre educatiu”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s