Literatura i diversitat funcional

Cristina Morales ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de Narrativa 2019, tal com ha anunciat aquest dimarts el Ministerio de Cultura y Deporte, per l’obra Lectura fàcil.

Lectura fàcil és  una novel·la que reivindica el paper protagonista “d’aquells que s’anomenen administrativament discapacitats intel·lectuals o persones amb diversitat funcional.” 

Lectura fàcil

Nati, Patri, Marga i Àngels tenen diversos graus del que l’Administració i la medicina consideren «discapacitat intel·lectual» i comparteixen un pis tutelat en una Barcelona mestissa i opressiva. Són parentes i han passat bona part de les seves vides en rudis i CRUDIS (residències urbanes i rurals per a persones amb discapacitat intel·lectual). Però abans de res són dones amb una extraordinària capacitat per enfrontar-se a les condicions de dominació que els ha tocat patir.

El jurat del Premio Nacional ha explicat que reconeix una “proposta radical i original que no compta amb una tradició anterior en la literatura espanyola i que destaca per la recreació de l’oralitat, uns personatges extraordinaris i la lectura del context polític en el qual es desenvolupa”. Aquesta obra ja havia obtingut el Premio Herralde 2018.

Podeu ampliar informació des de l’entrevista (gener 2019) del programa Pàgina 2.

Consulteu la disponibilitat d’exemplars a les nostres biblioteques: catàleg Aladí

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s